Technika

Jaké technologie používá reklamní potisk? Máme pro vás přehled metod i s (ne)výhodami

Autor: Redakce magazínu VybavenáDílna.cz
Publikováno , Naposledy upraveno

Branding reklamních předmětů je možné provést v nejrůznějších variantách. Vyberte vkusný a praktický dárek, zvolte vhodnou tiskovou technologii a vaše reklamní předměty se stanou nepostradatelným doplňkem pro vaše zákazníky, klienty i obchodní partnery.

Reklamní předměty s potiskem jsou ideální variantou propagace. Udržte se v paměti svých klientů co možná nejdéle. Ideálně předmětem, který je praktický a budou jej rádi používat.  

Technologie potisku reklamních předmětů

Každá technologie potisku má své přednosti, výhody, ale také omezení i úskalí. Při výběru správné technologie potisku hraje velkou roli vybraný materiál i velikost reklamního předmětu. Dále pak složitost motivu, barevnost a v neposlední řadě také to, jak moc na svou objednávku spěcháte.

Seznamte se s technologiemi potisku, které jsme schopni na reklamní předměty aplikovat. Hledáte originální dárky nebo reklamní dárkové předměty (jak je vybrat)? Nechte si poradit od našich specialistů, které firemní dárky jsou pro vás nejlepší.

Tamponový tisk

Jedná o metodu, při které požadovaný motiv tisku přeneseme na "film", následně na silikonové razidlo a v posledním kroku pak na samotný reklamní předmět. Tampontisk je vhodný k potisku reklamních předmětů menšími logy. Nejlépe drží na plastovém povrchu. Pro psací potřeby je to jasná volba. Použít se dá také na skleněné, dřevěné, kovové, keramické i kožené předměty, ty už ale nejsou tak dobře otěruvzdorné. Ve výjimečných případech se používá i na hrnky a skleničky, ale zde vzhledem k častému mytí můžeme doporučit jen pro krátkodobé použití. Tisknout lze až 4 barevná loga. Pro potisk se používají přímé Pantone barvy s jednou až čtyřmi barvami.

Výhody tamponového tisku

  • lze tisknout odstíny Pantone
  • lze tisknout i poměrně malé detaily (výška písma by měla být minimálně 1 mm)
  • levná varianta pro velké série kusů
  • vhodný pro širokou škálu reklamních předmětů
  • lze tisknout i na nerovné materiály
  • vysoká kvalita a čitelnost

Nevýhody tamponového tisku

  • není vhodný pro plnobarevné motivy s přechody
  • nižší odolnost proti otěru
  • nelze tisknout na velké předměty

Sítotisk

Sítotisk patří mezi nejkvalitnější a nejtrvanlivější formu potisku reklamního textilu, hladkých a plochých předmětů. Je nepřekonatelný pro svou stálobarevnost a trvanlivost. Tato technologie se vyplatí použít od více kusů tisku. Využití nachází také u papírových a igelitových tašek, na foliích, batozích, kalendářích a podobných reklamních předmětech. Rotační forma sítotisku se používá na hrnky, skleničky i láhve s válcovým tvarem. Tisknout je možné až 12 přímých barev. V případě plnobarevných motivů je pak možnost využití separačního tisku. Výhodou sítotisku je možnost zvolení přesného odstínu Pantone a dodržet tak korporátní barvy.

Výhody sítotisku

  • nejkvalitnější a nejtrvanlivější volba potisku textilu
  • lze tisknou odstíny Pantone
  • levné - vhodné pro velké série kusů

Nevýhody sítotisku

  • nelze tisk přes švy a do krajů
  • nelze žehlit přes tisk (pouze naruby)
  • nelze tisk na nerovný či drsný podklad
  • při menším počtu kusů zvyšuje cenu technická příprava

barvy na sítotisk

Digitální tisk

Nejnovější technologie pro potisk reklamních předmětů s plnobarevnými motivy, například fotografie. Využívá se i při potisku malého množství reklamních předmětů, záleží však na velikosti motivu a typu materiálu.

Touto technologií lze potisknout reklamní trička, mikiny, polokošile a jiné reklamní oblečení. Speciální barvy, nástřik a postup výroby, dovolují potisknout různé druhy textilních materiálů, jako je bavlna, směs BA/PES, BA/elastan, lycra, viskóza, froté či riflovina.

U některých výrobků je digitálním tiskem možné tisknout přes švy, zipy, knoflíky apod. V takovém případě vždy doporučujeme konzultaci a zkusit testovací vzorek. Digitální tisk zaručuje přesný odstín PANTONE - jedná se o digitální tisk, kdy se Pantone odstínům můžeme přiblížit takřka na 99%. Potisk jako takový je časově náročný, proto je vhodný pro náklady 10 - 50 ks. U vyššího množství nemusí vycházet ekonomicky zajímavě. Novinkou jsou digitální rotační tisk, kdy se na některé lahve a termosky může tisknout po jejich obvodu. 

Výhody digitálního tisku

  • tisk plnobarevných motivů, například fotografií, ideální pro vícebarevná loga
  • lze tisknou přes švy či až do kraje
  • na láhve lze tisknout po celém obvodu
  • lze tisknout přes švy a zipy

Nevýhody digitálního tisku

  • nelze definovat barvy Pantone
  • na textilu s příměsí polyesteru jsou barvy méně výrazné
  • cena tisku na bílé a tmavé odstíny se liší (bílý je levnější)
  • u vyšších nákladů není ekonomický

barevný rastr

Sublimace

Sublimační tisk patří k nejmodernějším tiskovým technologiím, umožňující tisk plnobarevných fotorealistických motivů. Potisk se provádí na textilní materiály z umělých vláken, které mají bílý podklad a na reklamní předměty, které jsou opatřeny speciální sublimační vrstvou.

Sublimační tisk dokonale splyne s materiálem a nevznikají žádné přechodové hrany. Je vhodný i pro menší náklady. Barvy jsou velmi kvalitní, hodí se i pro drobné detaily. Využívá se na polyesterový textil a na speciální nebo nejlepší dárkové předměty určené pro sublimaci (klíčenky, hrnky, láhve, tašky). U sublimace odpadají složité tiskové přípravy, je vhodná i pro menší množství kusů.

Výhody sublimace

  • kvalitní tisk plnobarevných a fotorealistických motivů
  • dlouhá životnost a odolnost potisku
  • na vybrané dárky lze tisknou téměř na celou plochu 
  • krátké výrobní termíny

Nevýhody sublimace

  • nelze definovat barvy Pantone
  • lze tisknout jen dárky určené pro sublimaci
  • tisk je možný pouze na textil z umělých vláken a předměty se speciální sublimační vrstvou
  • nelze tisknout na bavlněné materiály
  • nezaručuje 100% identickou barevnost z originálních tiskových dat

Laserové gravírování

Laserové gravírování je technologie, při které docílíte decentního a elegantního vzhledu vašeho loga. Laserové ražení je vysoce přesné, odolné a nesmazatelné. Výsledný odstín laserového motivu závisí na materiálu, do kterého se laseruje. Nejčastějšími gravírovanými materiály jsou kov, dřevo a sklo. Tato metoda je často vybírána na gravírování kovových propisek, pro získání decentního brandování.

Výhody laserového gravírování

  • vysoká přesnost
  • vysoká odolnost (prakticky nezničitelné)
  • vkusné a estetické označení dárků
  • vhodné i pro malé detaily
  • elegantní a decentní výsledný efekt

Nevýhody laserového gravírování

  • barva rytiny nejde ovlivnit a je závislá na materiálu dárku
  • nelze aplikovat barvy
  • lze jen na vybrané materiály

laserové gravírování

Ražba

Ražba nabízí decentní a elegantní branding. Každému produktu dodá luxusní vzhled. Ražený motiv se přenáší pomocí raznice, která se za tepla stlačí do požadovaného materiálu. Hodí se na kůži, koženku, papír a textil, kterým propůjčuje vkusné a estetické značení dárku. Je možné využít slepotisk (někdy značený také jako zlatotisk), kdy se za pomocí raznice vyrazí motiv do podkladu nebo se razí s barevnou fólií. Fólie jsou pak na výběr v omezené barevné škále s tím, že nejčastěji se využívá zlatá, stříbrná, bílá, černá, červená a modrá.

Výhody ražby

  • dlouhá životnost
  • estetický, velmi elegantní vzhled
  • raznice se dá opakovaně používat i pro další zakázky

Nevýhody ražby

  • vyšší vstupní náklady u menších objednávek
  • není vhodné pro malé detaily
  • barva slepotisku nelze ovlivnit je závislá na materiálu dárku
  • lze aplikovat jen na vybrané materiály

Podobné články

Diskuze (0)

Máš dotaz? Nebo bys jen rád/a vyjádřil/a svůj názor? Pošli nám komentář.